mandag 19. juli 2010

Bilturen 3: San Francisco

Før vi ankom San Francisco var det litt desperat leting etter hvor vi skulle bo. Mange hoteller, moteller og Inns, men veldig lite som var ledig! Endte opp på Marina Motel, på Lombard Street. Susan, eier av Rustridge Ranch anbefalte å bo i dette området.  Eneste som var ledig som ikke kosta skjorta, men koster det gjør det uansett i Calofornia og nedover kysten har vi funnet ut. Marina Inn var helt OK. Ikke mer, ikke mindre, og vi var innmari spente på om vi i det hele tatt kom til å få ro på oss til å sove der. Utenfor vårt uiseloerte vindu og dør, dura nemlig rushtrafikken som rakkern, og vi fant også ut at neonskiltet til motellet hang rett ovenfor vårt vindu. Så ja, vi hadde lysende rødt lys inn på rommet om nattan resulterende også i en "bbbbzzzzzzzzzzzzz"-lyd, trafikk som hørtes ut som om det kjørte gjennom rommet, og tror du ikke radiatoren skrudde seg på på full guffe mitt på nattan!? Men tross i alt så sov vi godt til vår store forundring.
San Francisco er en veldig fin by. Vi trivdes i gatene med en gang vi hadde kommet oss ut i lufta. Første dagen var noe rar for meg (Isabel), for hadde akkurat fått vite at Matheo (hunden min) hadde blitt avliva. Tror ikke det er alle som feller noen tårer når de ser Golden Gate Bridge for første gang akkurat. Men det er noe spesiellt å miste hunden en har hatt fra den var 8 uker...  Så gikk litt i ørska den første dagen, men en veldig trygg arm rundt meg. Men Peter passa på å dokumentere alt vi så på vandringen vår. Den første dagen gikk vi ned til havna, og bort til Pier 39. Der skal visst sjøløvene befinne seg, og til Peters store lykke var de jo der!! Fine og morsomme dyra. Videre gikk ferden til China Town, med masse kinesere, artige matbutikker, og masse forskjellige lukter på hvert hjørnet. Downtown var neste stopp, for Peter måtte jo ha litt klær! Kan jo ikke leve på én shorts! Vaskedama på hotellet i Vegas hadde nemlig fått med seg buksa hans i samma slengen ho vaska rommet vårt! Så da ble det litt shopping, avslutta med middag og ostekake på taket av Macy's, på The Cheesecake Factory.
Dag nummer to brukte vi til en anbefalning vi hadde fått. Nemlig Golden Gate Park. Vi tok beina fatt og gikk avgårde. Jeg må bare si det at bakkene flere steder i San Francisco er syyykt bratte. Det var flere steder jeg måtte forsikre meg med Peter om det virkelig var vei opp her, og jeg måtte til og med sjekke kartet flere steder mens jeg glodde opp unormalt bratte gangstier. Så vi følte vi gikk, og gikk, og gikk den dagen for å komme frem til parken. For i parken visste vi det var Buffalo, det store for Peter (veldig glad i dyr denna mannen min). Det var bare det at vi var sååå slitene, og parken var stappa fulle av botaniske hager, noe vi absolutt ikke hadde av interesse av da, og vi gikk oss vill hele tiden. Etter mange latterkuler  inni mellom busker og blindgater, endte vi opp med å ta bussen hjem igjen. Så ingen buffalo på oss, men hoppa av halvveis med bussen og fikk tatt noen ganske bra bilder av Golden Gate Bridge.
Vel hjemme spiste vi på en herlig gresk restaurant, gikk så på kino og så Despicable Me. Kinosalen var bitteliten, og vi var ti personer som lo og kosa oss.

Det er broa si, det!


Den velkjente trikken, så klart



Visstnok en nostalgisk gammel kino vi så filmen på



Må bare minne om at Peter er med på turen han også, selv om det ikke er så mange bilder av han på bloggen! Det er bare det at kameraet henger som regel rundt hans hals, og når det gjelder filming har jeg fått komentaren at min type filming er ganske så sjarmerende...ja ja, litt zooming fort frem og tilbake og risting på videokameraet kan vel anslåes som sjarmerende.
Nå er vi i gang med turen sørover på Highway 1. Så innlegg fra den turen kommer en annen gang.

Vi blogges!

7 kommentarer:

  1. Jeg kjenner flere som har den sjarmerende filmteknikken inne.

    SvarSlett
  2. hei.. ingen frekkheter her..

    SvarSlett
  3. hahaha...jeg tror det ligger til slekta;)!

    SvarSlett
  4. Hehe, jeg har troen på deg Isabel! Kunst kan skapes i så mange former, og kanskje det er ditt særpreg ;)

    Spennende å følge dere på eventyret!

    SvarSlett
  5. Så kjekt å lese fra turen dokkes!!
    Kjenne de kribla i reisefoten, og at e e bittelitt misunnelig no... På ullevål går no dagane, og de e lett å drømme se vekk til det store utland ved å lese bloggen dokkes:):) Vi starta jo turen vår i SF/LA - utrolig morsomt!! KOS dokke videre!

    Ann-Kristin

    SvarSlett
  6. Hei Peter og Isabel!
    Ser ut som dere har det fantastisk! Det er godt å se=) Ha fortsatt god tur, og legg ut masse mer her så jeg kan følge med på alt det spennede dere ser og gjør! Gla i dere begge to! Hilse fra Martin å! Stor koz

    SvarSlett
  7. Anders: Jeg liker din vinkling...det er kunst jeg prøver å skape! Moderne og vimsete;)
    Jenny: Koselig at dere følger med!! Dere hadde storkost dere på kjøreturen vi har her på vestkysten! Masse opplevelser, men også avslapning innimellom (akkurat som vi 4 har gjort på Malta og Tyrkia). Jeg har sendt mail til martin altså..din mailadresse har jeg alltid glemt å lagre. Send gjerne adressa di til meg: isabelskauen@gmail.com

    SvarSlett